W książkowym ogniu pytań ! - wielki książkowy wywiad z blogerami i vlogerami książkowymi !

Po wielu tygodniach pracy nareszcie mogę wam ogłosić, że pierwsza edycja W książkowym ogniu pytań ! się rozpoczęła ! 

Przede wszystkim chciałabym podziękować każdemu kto zgodził się wziąć udział w tej akcji. Nie macie pojęcia jak wiele znaczy dla mnie wasze zaangażowanie i chęć współpracy ! 

Zacznijmy jednak od początku. Czym tak naprawdę jest w książkowym ogniu pytań ? 

Przez ostatnie tygodnie zapraszałam do współpracy wielu blogerów i vlogerów książkowych, których znacie i lubicie. Osoby, które zgodziły się wziąć udział w zabawie otrzymały ode mnie listę sześciu pytań. Każde pytanie pochodziło ze znanej powieści, zadawał je sobie lub innym sam bohater. Tym razem jednak to my mieliśmy na nie odpowiedzieć ! Interpretacja każdego pytania jest całkowicie dowolna, mogła się odnosić do własnego życia, dowolnej książki, samego siebie czy nawet bohatera. 

Mam nadzieję, że akcja wam się spodoba i z wielką chęcią będziecie śledzić dalsze odpowiedzi blogerów i vlogerów książkowych. Niech tym razem książki zadają pytania tym, którzy je czytają ! :)






Pierwszą uczestniczką naszej zabawy jest osoba, której chyba nie muszę nikomu przedstawiać, a mianowicie  Martha Oakiss z bloga i vloga Secret Books

Jest mi bardzo miło, że Martha chciała wziąć udział w mojej zabawie, jestem jej ogromnie wdzięczna za tak szybki odzew i chęc współpracy. Bardzo, bardzo Ci dziękuję ! :) 

Przejdźmy już do momentu na który wszyscy czekają czyli do samego książkowego wywiadu ! 


W książkowym ogniu pytań ! - Martha Oakiss z Secret Books. 

Przykładowe pytanie: Harry zadaje takie pytanie Dumbledorowi w jednej z części serii
„Niech mi pan powie jeszcze tylko jedno – odezwał się Harry. – Czy to dzieje się naprawdę, czy tylko w mojej głowie?”
I to jest również pytanie kierowane do każdego uczestnika, interpretacja jest dowolna, można je odnieść do siebie, dowolnej książki, filozofować czy odnosić do samego Harry'ego. Jak tylko ma się ochotę, wyobraźcie sobie, że bohater kieruje pytanie zamiast do Dumbledora to do was.






1. - Jak możesz twierdzić, że kochasz jednego człowieka, skoro na świecie jest dziesięć tysięcy ludzi, których kochałabyś bardziej, gdybyś ich kiedyś poznała?
Charles Bukowski „Kłopoty to męska specjalność”


Martha: Zbyt wiele razy ludzie mnie zawiedli, pokazali jedynie swoje złe strony i udawali wobec mnie pozytywny stosunek dla zysku. Zbyt wiele razy się rozczarowałam, zbyt wiele razy cierpiałam. Jestem więc pewna, że nie poznam dziesięciu tysięcy ludzi, których pokocham. Szczęściem będzie, jeśli znajdę ich chociaż kilku.




2. - ...Czekać. Czy to to samo, co tęsknić?.. .
Janusz Leon Wiśniewski „Samotność w Sieci”

Martha: Moje „czekać” oznacza myśleć, planować. To czasem tęsknić, ale też wspominać i obmyślać plany na ponowne spotkanie.



3. - Wielu spośród żyjących zasługuje na śmierć. A niejeden z tych, którzy umierają, zasługuje na życie. Czy możesz ich nim obdarzyć?
John Ronald Reuel Tolkien „Drużyna Pierścienia”

Martha: Zgadzam się. Umierają nie Ci, którzy powinni. Chciałabym to cofnąć. Chciałabym to odwrócić. Wtedy i moje życie wyglądałoby inaczej.



4. - Czy szaleniec wie, że jest szaleńcem?
Carlos Ruiz Zafón „Cień wiatru”

Martha: Szaleniec nie nazwie się szaleńcem. On uzna się za wyjątkowego, jedynego w swoim rodzaju, oryginalnego – chociaż nie zawsze pozytywnie. Szaleniec jest po prostu inny. Lubię inność.



5. - Jak ci na imię? - pyta przywódca.
Susan Ee „Angelfall”

Martha: Na imię mi Cierpienie, Perfekcjonizm i Pesymizm. Ale też Sprawiedliwość, Wrażliwość. Jam jest Pasja, Myśl i Brak Czasu. Jestem, choć być mnie nie powinno. I czasem tego nie doceniam.



6. - Zastanawiam się - rzekł - czy gwiazdy świecą po to żeby każdy mógł pewnego dnia znaleźć swoją?
Antoine de Saint-Exupéry „Mały Książę”


Martha: Nie chcę znaleźć swojej gwiazdy. Na niebo wędrują Ci, których już nie ma wśród nas. Nie chcę do nich trafić. Nie chcę więc swojej gwiazdy. Nigdy nie marzyłam o gwiazdce z nieba. Wystarczy mi to, co mam tutaj. Nie jestem wymagająca.


Jeszcze raz ogromnie dziękuję za piękne odpowiedzi Marthy ! Do następnego "wywiadu" !

2 komentarze:

  1. Genialny pomysł na serię postów :D Uwielbiam oglądać filmiki Marthy. Super pozytywna dziewczyna. Z chęcią będę śledzić kolejne wywiady :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  2. GENIALNE POSTY! Genialne odpowiedzi Marty! Już się nie mogę doczekać kolejnej części!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Poczytajmy coś ! , Blogger